Monday, 8 August 2011

Hargailah orang yang kita sayang kite.jangan menyesal kemudian hari


manusie kdg2 x pernah nk bersyukur dengan pemberian kasih sayang dari orang lain.cube byangkan kalau org yg syg kite tu dah x de.menyesal x korang? dulu saya ade orang yang paling saya sayang,iaitu nenek saya,mak kepada mama saya,pas tu atuk,ayah kepada mak saya.tp nenek saya pergi tinggalkan saya semasa saya kecik lagi.. time tu saya manje sgt dengan dye,dye jage saya dengan baek.pas tu suatu ary tu saya epy sgt2 nk balek kampong jumpe nenek saya.saya pelik tgk mama,"mama.npe ma ngis? " saya wat x tahu je,da mmg saya x tahu.haha tp time tu mama sorok kan kesedihan tu dari sy nampak.Dalam keadaan saya sedang begembira.time tu hari pose x silap.sampai2 je saya tengok nenek baring dalam kelambu n makcik saya sedang mengaji.mama sampai2 je mama plok makcik,akak yg pling dye rapat.pas tu saya pelik.

saya tanya "mama kenape sbnanyer ?"
mama : tok mah ko da x de,dye da g,
saya   : pegi mane?
mama : tuhan da amek dye (smpai sebak2.)

dalam hati saya ,saya x mengis.saya mmg x suke tunjuk yang saya menagis.
bila waktu da nak subuh,siang plak tu.dengan saudara mara balik.mereka semua mencium dye.dgan keadaan saya yang sangat pelik meletak kan kapas di hidung dan air kuning tu.saya adalah akhir sekali yang mencium dye.saya x nak cium sbb saya takut.pas tu makcik2 saya pujuk,sayang atuk x? saya pon cium lah..upenye dye jatoh bilik air dan darah tinggi sbb tu ajal dye da smpai

...........................................................................................................................................................

lepas tu atuk saya ayah kepada mama

last day dye belanja kteorg aiskrim.mase tu aq fom 3 ke 4 tah.masa tu mama yang jage atuk saket.x engat saket pe.....kt hospital ipoh.

at HOSPITAL selayang,selangor

atuk da mule reda.ayah pulak saket.mama jugak jge,masa tu saya x tahu ayah saket pe. saya mmg bodo kan,ayah berhsia.sy engat kan dye saket dada jer. x tahu la arwah atuk,kenapalah dye teringin sangat nk jumpe arwah ayah. dye sangop beli tiket naik bas.

sedang dye melintas selepas jenguk ayah dari jambatan ke hospital.ade cine bodo + sial langga arwah atuk aq,mama time tu jge ayah lari terus,da x sempat nk buat ape2,hp arwah dye g amek.bodoh! mmg x aman cine uh.lari la mama ke wad kecemasan tu.mmg x sempat tuk mama lihat arwah ayah dye..da dkebumikan..

selepas 44 hari arwah atuk meninggal.ayah pula,time tu arwah ayah ddok kt wad tiap2 katil dye tgk org da meninggal,lebih2 lagi katil sebelah tu kawan dye.mama mule ngis..time tu saya kt asrama,saya baru je nk masuk,dgn keadaan epy sgt2 nk mule masuk.ayah ckp anty ayh jenguk tiap2 minggu.tp x sempat..org ckp dok asrama mmg mcm pnjara.bygkan la saya dengki +jelez tgk mak bpk dorg dtg ,

tak lame dlam sebulan saya ddok kt asrama makcik saya muke pucat nk ngis,sy da mengigil bawak pinggan n cawan mase makan kt dewan makan.terus saya bergegas ke hospital selayang..time tu saya rileks je. yakin yang ayah x tenat.dala saya time tu tak bole baca yasin.muke macam x bersalah.makcik saya pesan kt adik ngn anak dye,"alaong bawak adik ni asik merengek nk apetah" saya pon bawak la..
dalam x sedap hati sangat2..saya bawak dorg balek dr dorg merenget nk mkn coklat.rase nk sepak je.. da smpai pas tu sy tgk dorg mengis,sy tgk nenek mengis.arwah ayah kepada mak.sy x dpt nk tgk hembusan terakhir dye.. sume sy x dpt nk tgk hembusan terakhir.kenape?? sejarah bermula dr mac 2007

TAHUN ni pula pakcik saya meninggal.dye baik sgt dgn saya.tp dye da g..sy x tgk pon mse dye saket apetah lg time dkebumikan.. arwah ayah pnye abg da pegi. penyakit yang sama. sakit barah hati.korg ,benti la merokok. :)

ALFATIHAH BUAT MEREKA.SEMOGE CERITA SAYA MENJADI TAULADAN BUAT KORANG YANG MEMBACA.

2 tahun saya belajar kt selayang selau lalu dpn HOSPITAL .trauma tp rileks -.- x nk engat! waa

No comments:

Post a Comment

sebarang pertanyaan bolehlah ke ruangan ini

HEY! pkembgan tbaru!!

get this widget here