tekan dan pilih

✿◕ ‿ ◕✿ pilih dan click DI ATAS ✿◕ ‿ ◕✿

time


HEY! pkembgan tbaru!!

get this widget here

kalau suke like la :)

nuffnang

Monday, 22 August 2011

raya nak dekat! tahun ni ke 5 tiada "dye"

fuh. baju costume x siap lg. lg bpe minggu je.tiap2 thon bnos ary rye.mmg x ckop tdo tlg mama.argh..mcm wat projek final.las2 bju kami x pnh siap,kdg2 jht cincai.nk promote ni my mum butik. tempah2.nkn skrg.next week ;)


haha..ngantuk2..

um,lg 1.thon ni raye x de arwah..sdey2 ;) x pe jnji kte ade mama lg nk raye sme2

Friday, 19 August 2011

dapat duet raya! selamat hari raya!

 ary ni dpt duet raye dr bos! x nak kasi tahu berapa.rahsie : )

nah .sape x malu amek! ni aq bagi kt korg yg asik mintak tu :P hehe men2 jer..



da nak raye pon kn? tak lama lagi kite nak dega menteri bilang :jatuhnya tarikh hari raya 1.9.2011 :)

nanti dulu!!

sebelum tu!!! tarikhnya MERDEKA 31.8.2011. merdeka!! setan da merdeka sbb esok nk raye :P


yaallah napela kejap sgat puase..nak pose 2 bulan bole x?di bulan yang mulia ni banyak berkatnya..banyak pahala kite dapat.SETAN Kan da kene ikat.jgn jd setan ye murid2.. x de da org  :

berpusu2 g terawih,
denga orang mengaji.
dengar bunyi mercun,
um banyak2 bulan ,bulan RAMADHAN Gak plg best.

tp ade gak yg x reti nak menghargai hari tu. kdg2 sy pon bukan perfeck huhu :)

sape x pose pnoh jgan harap k :)


lagi 1 nak aq nak mintak maap sgt kt korg! lau2 ade



FROM :   



Thursday, 18 August 2011

BAIK dan JAHAT






BAIK


 biler kite baik orang mesti ingat kat kite..

 biler kite baik orang mesti sanjung kite

 biler kite baik orang mesti tolong kite

TAPI..

 biler kite buat baik kite mesty asik kena buli


 biler kite baik kite mesty kena tuduh sbb kite diam..

 biler kite baik kite mesty nak kena pkir perasaan die

 biler kite baik orang mesty nak tindas kiter..


JAHAT

 biler kite jahat orang mesty tkot ngn kite

 biler kite jahat orang mesty pkir n bercakap buruk pasal kite

 biler kite jahat orang mesty berdendam

 biler kite jahat orang mesty orang benci

 biler kite jahat orang mesty x buli kite


PAPEPON.. kite PEDULIK pe orang nak ckap pasal kiter.. be YOURSELF! sesungguhnya orang yang pkr buruk n berkata2 pasal kite dia sebenarnya tidak lah PERFECK. kn2? :)

Wednesday, 17 August 2011

ary ke 18 puasa


this is mybrother.nak main bunga api sorang2 so aq join skali,haha

PERISTIWA : ptang tad pas balek keje mama cite adik kene kejutan elektrik aq tgamam.huh? terkejut cne? 

mama cite "time tu dye baru lepas mandi.tibe2 ade kt bwah mama.mama time tu nak betulkan wayar lampu raya knape x on2.tbe2 dye berguling2 kt atas lantai smbil mengigil2.muke pucat biru."

 adik pon jawab "sakit mama" adoi..bole plk dye terkena.tu la syok sgt nk tlg.. smpai terkena.sakit seluruh tulang blakang serta pinggang..cne la dye nak baring. nsib bek bawak dye g berurut.


PENGAJARAN : bukan setakat pengajaran buat adik2 yang main MERCUN,BOM ATAU PON          MERIAM yang jd cm ni time2 pose,tetapi ade jugak yang jd cm ni biler pose iaitu TERKENA KEJUTAN ELEKTRIK KETIKA MEMASANG LAMPU RAYA KETIKA BASAH . :) jgn la jd cm ni lg yer..

Tuesday, 16 August 2011

SINGLE sebenarnya UNTUNG!


bukan nak kata yang couple ni x best.cube kite renungkan.why single is better?


1.Belajar hidup berdikari

.cuba bayangkan,kalau hidop berpasangan ni mesti kena ada dye,contoh: biler korang kuar ngn bf/gf korang mesty korang nak suruh die teman la, tolong itu la ini la,kesian kt si dia yang melayan karenah kite.memang sweet.pkir balek satu ary nanti mesti dye "fedup".untung la kalau g shoping n g mane2 tmankan.better kiter g ngn kawan2 pndapat pompuan ngn pompuan lg bagus sebenarnya.lau gi sendiri lagi bagus,x dela kawan kiter tu tunggu kite nak pilih barang tu lame.


2.Tak payah nak pikirkan si die.

bukan sebab nak jadi selfish,cube pkr balik.lau kite ade pikir pasal dye,dye ade pkir tak pasal kite? mmg la die pon ade.takat sampai meleleh jiwang.tp lau dye layan bola ke.mesti dye pentingkan itu kan??lelaki ni sbnarnyer simple.lau kite serabootkn kpale dye mmg da x pkr sgt kiter.yang pompuan plak,mesty utamekn dye dulu kan? huhu


3. Duet


maaf lau ckp yg lelaki ni sekarang suke kongsi duet ngan pasangan dye.da tak macam dulu gentle.dunie ni da terbalik la kn3? ok la,bagi lelaki lau korang gentleman mesty korang kena sediekan duet tok belanja.lau dye nak mewah??cne?? huhu sendri mau engat..bukan senang nk jaga anak orang ni..kalau single x dok da nak pkir ekau..duet,duet aq.its about money


4. Kerjaya


percaya tak perempuan lebih bekerjaya berbanding lelaki.sebenarnya perempuan bila da dapat peluang tok dye,dye tak akan tinggalkan kerjaya itu.abeslah korang kalau lelaki,kot2 ade yang better dr korang camane?n biler korang single,mesti tak yah pening2 pikir pasangan korang tu yang merajuk.gadoh.amek tahu tu.senang korang nak wat keje kan.. anty nak wat keje melamun je keje.pastu terpaksa ponteng keje sehari sbb nak date -.-



5.Hidup bebas

bukan sosial ek,maksodnye x dikongkong oleh pasangan korang.kalau ade pasangan korang yang asik kongkong je rimas kan??tak de orang nak jelez bila kite nak bergaul ngn sape2.


6.Skendel


saya single tp banyak skendel.oh no,bukan maksd nak merampas kekasih sape2..juz Kawan.skendel tu sbnarnya kawan tp mesra.mesra itu lebih kurang peramah.tak salah kan lau nak berkawan ngn sape2 pon.x da orang nak jelez kan?jus kt dorang punya pasangan la..ok lau camtu kawan juga pasangan dorang.kang tak pasal2 terjejas persahabatan korang.opss bukan cinta 3 segi okey..

ni pon terpulang kepada individu tu sendiri.ini pon berdasarkan pegalamn masing-masing oke :)

Wednesday, 10 August 2011

KAWAN vs CINTA

suatu hari Cinta dan Kawan berjalan bersama dalam satu kampung.


Tiba-tiba Cinta terjatuh dalam telaga,


KENAPA??


kerana Cinta itu buta,


lalu Kawan pun ikut terjun dalam telaga,


KENAPA??


kerna Kawan akan buat apa saja demi Cinta


di dalam telaga Cinta hilang..


KENAPA??


kerana Cinta tu halus,susah nak dicari apatah lagi di telaga yang gelap,


sedangkan Kawan masih tercari2 di mana Cinta dan terus menunggu


KENAPA??


kerana Kawan itulah Cinta sejati..


Sayangi la Kawan anda Hargailah Cinta anda,


Kawan biar beribu Cinta biar 1. 


30 Perkara Perempuan tak Sempat Bagitau Lelaki

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.








Monday, 8 August 2011

Hargailah orang yang kita sayang kite.jangan menyesal kemudian hari


manusie kdg2 x pernah nk bersyukur dengan pemberian kasih sayang dari orang lain.cube byangkan kalau org yg syg kite tu dah x de.menyesal x korang? dulu saya ade orang yang paling saya sayang,iaitu nenek saya,mak kepada mama saya,pas tu atuk,ayah kepada mak saya.tp nenek saya pergi tinggalkan saya semasa saya kecik lagi.. time tu saya manje sgt dengan dye,dye jage saya dengan baek.pas tu suatu ary tu saya epy sgt2 nk balek kampong jumpe nenek saya.saya pelik tgk mama,"mama.npe ma ngis? " saya wat x tahu je,da mmg saya x tahu.haha tp time tu mama sorok kan kesedihan tu dari sy nampak.Dalam keadaan saya sedang begembira.time tu hari pose x silap.sampai2 je saya tengok nenek baring dalam kelambu n makcik saya sedang mengaji.mama sampai2 je mama plok makcik,akak yg pling dye rapat.pas tu saya pelik.

saya tanya "mama kenape sbnanyer ?"
mama : tok mah ko da x de,dye da g,
saya   : pegi mane?
mama : tuhan da amek dye (smpai sebak2.)

dalam hati saya ,saya x mengis.saya mmg x suke tunjuk yang saya menagis.
bila waktu da nak subuh,siang plak tu.dengan saudara mara balik.mereka semua mencium dye.dgan keadaan saya yang sangat pelik meletak kan kapas di hidung dan air kuning tu.saya adalah akhir sekali yang mencium dye.saya x nak cium sbb saya takut.pas tu makcik2 saya pujuk,sayang atuk x? saya pon cium lah..upenye dye jatoh bilik air dan darah tinggi sbb tu ajal dye da smpai

...........................................................................................................................................................

lepas tu atuk saya ayah kepada mama

last day dye belanja kteorg aiskrim.mase tu aq fom 3 ke 4 tah.masa tu mama yang jage atuk saket.x engat saket pe.....kt hospital ipoh.

at HOSPITAL selayang,selangor

atuk da mule reda.ayah pulak saket.mama jugak jge,masa tu saya x tahu ayah saket pe. saya mmg bodo kan,ayah berhsia.sy engat kan dye saket dada jer. x tahu la arwah atuk,kenapalah dye teringin sangat nk jumpe arwah ayah. dye sangop beli tiket naik bas.

sedang dye melintas selepas jenguk ayah dari jambatan ke hospital.ade cine bodo + sial langga arwah atuk aq,mama time tu jge ayah lari terus,da x sempat nk buat ape2,hp arwah dye g amek.bodoh! mmg x aman cine uh.lari la mama ke wad kecemasan tu.mmg x sempat tuk mama lihat arwah ayah dye..da dkebumikan..

selepas 44 hari arwah atuk meninggal.ayah pula,time tu arwah ayah ddok kt wad tiap2 katil dye tgk org da meninggal,lebih2 lagi katil sebelah tu kawan dye.mama mule ngis..time tu saya kt asrama,saya baru je nk masuk,dgn keadaan epy sgt2 nk mule masuk.ayah ckp anty ayh jenguk tiap2 minggu.tp x sempat..org ckp dok asrama mmg mcm pnjara.bygkan la saya dengki +jelez tgk mak bpk dorg dtg ,

tak lame dlam sebulan saya ddok kt asrama makcik saya muke pucat nk ngis,sy da mengigil bawak pinggan n cawan mase makan kt dewan makan.terus saya bergegas ke hospital selayang..time tu saya rileks je. yakin yang ayah x tenat.dala saya time tu tak bole baca yasin.muke macam x bersalah.makcik saya pesan kt adik ngn anak dye,"alaong bawak adik ni asik merengek nk apetah" saya pon bawak la..
dalam x sedap hati sangat2..saya bawak dorg balek dr dorg merenget nk mkn coklat.rase nk sepak je.. da smpai pas tu sy tgk dorg mengis,sy tgk nenek mengis.arwah ayah kepada mak.sy x dpt nk tgk hembusan terakhir dye.. sume sy x dpt nk tgk hembusan terakhir.kenape?? sejarah bermula dr mac 2007

TAHUN ni pula pakcik saya meninggal.dye baik sgt dgn saya.tp dye da g..sy x tgk pon mse dye saket apetah lg time dkebumikan.. arwah ayah pnye abg da pegi. penyakit yang sama. sakit barah hati.korg ,benti la merokok. :)

ALFATIHAH BUAT MEREKA.SEMOGE CERITA SAYA MENJADI TAULADAN BUAT KORANG YANG MEMBACA.

2 tahun saya belajar kt selayang selau lalu dpn HOSPITAL .trauma tp rileks -.- x nk engat! waa

Sunday, 7 August 2011

harta banyak tak memberi apa-apa makna

bile tgk org kaye.mmg la wow!

Colorful Money Pictures, Images and Photos

um..bes nyer jd dorg.. bile la aq nak cm tu en. kadang2 jd kaya menyebabkan kite menjadi bongkak,riak dan sombong,eh same ke? cube tgk org cine layan kuli2 org malayu,same x mcm kte layan mamak2 kt kdai.itu contoh pengalaman aq la en.
mgikut pglman aq la en,pkai master kad belagak.tahu x yg mejority pkai master card berhutang.pkai kete mewah,umh mewah.tu sume hutang..

sebenarnye,bia kte x kaye,jnji kehidupan kte sentiase puas aty.bahagie aman sentose.cewah~ sbbnyer kan.tgk la kehidupan org kaye tu sndri,selalu dok ofis.kerje kerje kerje.pkr nk kaye.mmg la ade mase untuk fmily.tp bukan selalu nyer kan.

org kaye ni x tawu idop susah,contohnyer bagi anak2 mkn mewah2 segalanyer mewah.cube kalau kte jadi kedekot sikit mengaja anak,supaye dorg sng berdikari untuk jalan susah naek ke atas.x semua org yg jadi kaya cpt kaye,mereka selalu melalui dari kebwah nek ke atas.pnt x nek tangga sampai tingat 14? ade ke haha.cm tu la kte ble berusaha sesuatu msty dr pnt lelah baru dapatkan hasil.so, better kte hidop lbih sederhana,bia sederhana jnji kebahagiaan terjamin.bygkan klau kite susah sgt2.. bygkan~~~

*adkah sy merepek? ke betol? huhu -.-

Wednesday, 3 August 2011

kenapa perempuan memerlukan lelaki?




seperti lelaki,setiap orang mahukan yg elok, semua lelaki nakkan perempuan yang solehah.saya tak kata lelaki ni semua jahat.wahai lelaki.kalau nak kn perempuan yang elok,jangan rosakkan akhlaknya,jangan luka kan hati nya.seperti mana kau mahukan perempuan yang mahu menjaga akhlak mu.kebaikkan mu.memang la stgah org bkate "alah aq x kesah nk pilih awek cmane pon,jnji time jd bini aq nk pompuan yg solehah dan baek2." hello.awk btolkn diri tu dulu.
Tetapi lelaki yang baik, jika Tuhan mahukan dia menemani kita sepanjang hayat, membimbing kelakuan kita, menjaga kemurnian kalbu bersama-sama, mendidik, membuka jalan agar kita dapat memperdalam selok belok agama yang barangkali selama ini hanya menjadi pakaian dan lencana, dan memberikan kita zuriat yang halal lagi dirahmatiNya.
Dia akan datang apabila tiba masanya. Lambat atau cepat, maafkan saya, kerana Allah itu yang lebih mengetahui.
Kawan, kedatangan seorang lelaki dalam kehidupan seorang wanita seperti manusia kudung yang diberikan semula sebelah kakinya. Dia menyempurnakan kita.
Namun, tidak kira semasyhuk mana sekalipun perkasihan dua jantina, selain perkara yang cantik-cantik dan molek-molek, kita, wanita, harus bersedia menerima kehodohan-kehodohan perhubungan.
Kerana apabila kita mempersilakan seorang lelaki duduk di samping kita untuk sepanjang hayat, bererti kita harus langsung juga mempersilakan sekian masalahnya berbaring di bahu kita.
Kerana itu tidak hairan jika kita mendengar ada di kalangan kita, gadis, yang merungut-rungut kerana tanggungjawabnya terhadap keperluan hidup lelaki tidak juga berkurangan walaupun belum lagi berkahwin.
Ya, lelaki memang mendatangkan bahagia.
Tetapi lelaki juga mendatangkan sengsara. Namun jika kita bijak menatangnya, semuanya pasti baik-baik sahaja. Itulah adat dalam perhubungan. Yang buruk-buruk pasti ada.
Barangkali daripada si dia, barangkali juga daripada kita, tetapi kita harus cermat mengimbangkannya agar jodoh berkekalan ke hari tua.
Bagi yang sedang galak bercinta dengan lelaki permata jiwa tetapi menerima tentangan keluarga dua pihak, jika anda fikir anda tidak mungkin mampu hidup bahagia tanpa restu ibu bapa, maka ada baiknya anda menyerah kalah saja.
Walaupun tidak saling memiliki, dan cinta tidak juga diwali dan dinikahi, anda dan dia tetap pengantin di dalam jiwa.
Barangkali sudah sampai masanya anda mencari sahaja lelaki lain untuk dibawa pulang menemui ibu bapa.
Bercakap soal kahwin, beberapa kenalan rapat yang dewasa bersama-sama.
Sejak zaman gatal-menggatal kenyit mengenyit kala di bangku pengajian, kini sudah disunting, dan bakal menjadi isteri kepada lelaki yang mereka cintai.
Semoga mereka tak tersalah pilih.
Dan semoga lelaki yang dipilih, melaksanakan tanggungjawab dan melunaskan hak suami isteri.
Wanita, kita dicipta dengan kemuliaan syahadah. Kerana benih seorang lelaki, kita ini tersenyawa, dikurnia tenaga sehingga kita mampu menyibak jalan keluar dari rahim ibu untuk melihat dunia.
Kerana benih seorang lelaki, kita ini ditiupkan jiwa, menjadi manusia, dan mencari seorang lelaki untuk dicintai, sebagaimana ibu diilhamkan Tuhan untuk berkasih sayang dengan bapa.
Dan kerana Tuhan yang Maha Kuasa dan Maha Pencipta, kita wanita, kita ini diciptakan daripada lengkungan rusuk kiri lelaki, tidak terlalu gagah sehingga mengenepi kudrat lelaki, tidak juga terlalu lemah sehingga jatuh menyembah kaki.
Tetapi kerana ciptaan Tuhan itu indah, kita terbit daripada rusuk lelaki, bukan dekat kepala untuk dijunjungi, bukan dekat bahu untuk membebani, bukan dekat lengan untuk dijulangi, bukan dekat jari untuk disakiti, bukan dekat pinggul untuk dihenyaki, bukan dekat lutut untuk ditindihi, bukan dekat kaki untuk ditunggangi, tetapi dekat pelusuk hati untuk dimulia, disayangi dan dicintai.
Andai lelaki itu burung yang terbang, kita adalah angin lembut yang bersisir-sisiran sepanjang perjalanannya.
Tetapi kerana fitrah kejadian Tuhan wanita itu kebergantungan hidupnya harus saja diserahkan kepada seorang lelaki yang boleh melindungi, maka kita pun tidak selamanya mahu menjadi angin semata-mata.
Kita mahu menjadi bunga, menghias sayapnya. Kita mahu terus bersama-sama, terbang dari rendah perkebunan bunga sehingga ke sayup langit terbuka, sehingga jalannya yang paling hujung, sehingga kita tua, rapuh dan mati.
Tetapi kita bahagia dalam dakapannya, semoga kita semua diketemukan dengan jodoh yang baik..InsyaAllah...


(ayat di petik dr iluvislam.com)

Tuesday, 2 August 2011

selamat berpuasa!

tarikh 1.8.2011 merupakan romadhan pd tahun ni.mcm x cye je da pose. :) pose n raye thon ni mcm x best je bg aq..um aq pon x tawu npe. :'( haha




adoi,ble pose je teringat kisah2 kantoi ni.haha lawak2.oi! x pose.huhu ala lelaki pon ad x pose. tu bia dye.anty tnggong ngn allah.haha,aish.. aq mgharapkn la bln ramadhan tahun ni amat la epy.tng.tp ntah la.ok aq try epy.. huhu sob sob.pape pon ...

pasangan bahagia. tolong la hargai perhubungan ini


jelesnyer tgk org happy,bahagie..aq doakn smoge dorg kekal.tiap kali aq tgk anak mak aya yg baru mlhirkan anak bwk dorg mkn,jln2 aq slalu perhatikan n berpikir,adekah aq pon akn idop cm tu jgk? aq x nk cr laki yg tawu nk ank rmai tp x tawu nak jage.llaki kn cepat bosan..aq jelez sgt2. knpe dorg dpt kekalkan hubungan dorg suami isteri.kan bgos dlm dunie ni dye la jdoh kte slme2nye,x ya kte kapel n clesh ngn org len n org len.tp tu la kan.cinte tu kdg2 sakit,kdg2 epy.aq harap korg yg kapel tu "hargailah org yg syg kn kte" jgn curang!