Monday, 19 September 2011

kehidupan si telur

bermulanya ..


al kisah,beberapa bijik telur pada mulanya sangat bahagia,


bergaduh ,bertengkar bersamaa...

 bergurau bersama..


pada esok harinya .....................................................

 salah seorang daripada mereka telah diambil oleh manusia dan meletakkannya dalam cawan kecil.dan terus ketuk kepalanya sampai pecah..


lalu,matilah salah sebijik sedara telur,ada yang sedih,pengsan,keliru,kecewa dan ketakutan..


 mereka ketakutan,dan salah sebijik dari mereka berlari dan terjatuh smpai pecah (pic lari x dpt dkesan -.-)


apabila digaul - gaul kan..


direbuskann..


 sampaikan ada segelintir mereka yang tidak sanggup melihat yang lain dipecahkan depan mata mereka,so dia mengambil keputusan untuk membunuh diri


 disaat mereka bertengkar..


 gelak tawa bersama-sama..


 itu semua tiada bagi mereka lagi..mereka selalu terbayang,perasaan takut setiap pagi

 giliran demi giliran..dan mereka terpaksa redho haha( tawu plak telo ni redho?) dari dijadikan mereka santapan untuk di makan oleh manusia.. jeng3..

itu jela nak disampaikan..klau tah pape ke..mengarut ke..maafla.sbb sy suke keunikkan telur yang dilukis kan.awasome. thax 4 reading :) :) hahahahahaahaha

Thursday, 15 September 2011

HADIAH TERBAIK



Hadiah Terbaik

Kepada kawan - Kesetiaan

Kepada musuh - Kemaafan

Kepada ketua - Khidmat

Kepada yang muda - Contoh terbaik

Kepada yang tua - Hargai budi mereka dan kesetiaan.

Kepada pasangan - Cinta dan ketaatan

Kepada manusia - Kebebasan


" Jangan terlalu menyayangi seseorang, kelak kita akan membencinya.

Jangan pula terlalu membenci seseorang,kelak kita akan menyayanginya."

"Usah tangisi akan perpisahan sebaliknya tangisi akan pertemuan. Tanpa pertemuan, maka tiadalah perpisahan"

" Berfikir secara rasional tanpa dipengaruhi oleh naluri atau emosi merupakan

satu cara menyelesaikan masalah yg paling berkesan"

" Cinta itu apabila anda bertemu dan membuat pilihan yang tepat"

" Hiduplah seperti lilin menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."

" Dunia ini ibarat pentas. Kita adalah pelakonnya. Maka berlumba-lumbalah

beramal supaya hidup bahagia di dunia dan akhirat"

"Akal itu menteri yang menasihati, Hati itu ialah raja yang menentukan,

Harta itu satu tamu yang akan berangkat,

Kesenangan itu satu masa yang ditinggalkan".

" Kejarlah cita-cita sebelum cinta, apabila tercapainya cita-cita maka dengan sendirinya cinta itu akan hadir"

" Cinta seringkali akan lari bila kita mencari, tetapi cinta jua seringkali dibiarkan pergi bila ia menghampiri"

"Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan orang yang 

lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg telah dicari" - ( Saidina Ali)

" Cakap sahabat yg jujur lebih besar harganya daripada harta benda yg diwarisi darinenek moyang"  - (Saidina Ali)

"Ingatlah, sabar itu iman, duit bukan kawan, dunia hanya pinjaman dan mati tak berteman.."



KEBAJIKAN ITU LEBIH BAIK DARI WAKTU



Wanita itu sendiri adalah rahsia

Nafsu mengatakan wanita cantik atas dasar rupanya, 
akal  mengatatakan wanita Cantik atas dasar ilmu dan kepandaiannya,
 dan hati   mengatakan wanita cantik  dr dasar Akhlaknya.

Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah,
menyediakan waktu tertawa kerana tertawa  itu muziknya jiwa,
 menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, 
menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, 
menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.

WANITA/PEREMPUAN DICIPTAKAN BUKAN DARIPADA TULANG RUSUK ATAS UNTUK MEMERINTAH, 
BUKANDARIPADA RUSUK BAWAH UNTUK DIPIJAK, 

TETAPI TERLETAKNYA RUSUK ITU DI BAHAGIAN DADA

DAN BERDEKATAN DENGAN TANGAN   BERMAKNA TANGAN YANG MEMBELAI

DAN HATI YANG MEMPUNYAI PERASAAN DAN KASIH  SAYANG.




" Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah dendam.
 Jika kebaikan dibalas kebaikan itu adalah perkara biasa.
Jika kebaikan dibalas kejahatan, itu adalah zalim. 
Tapi jika kejahatan dibalas kebaikan, itu adalah mulia dan terpuji."
(La Roche)

:)


Sunday, 4 September 2011

jin notty : yang jahat itu baik,yang baik itu jahat



x smestinya yang jahat itu,yang notty tu jahat selamanye.execpt setan jela.x kan manusia bole berubah jadi setan plak.da tuhan jdkan kite manusia,manusia la ,lau baik,kita ni ckop tak macam nabi muhammad ? :)


 ish x bek ckp cm tu.sekiranya dye "pondan" "lesbian""gay""pengkit" n bosia ke pe ke..yang buruk2 la en,


knpe kita ni manusia suke sgt nak bercakap kelemahan orang yang macam ni? um pkir blek,kita ni perfeck ke??korang tahu x? orang yang ketegori atas tu la kan,diaorang tak kesah kite nak ckap pe sbb mmg diaorg rase diaorang teruk.korang x perlu nak rasa jijik ngn orang2 cm ni.klau korang baik,korang tolong la..kita ini hidup bermasyarakat.jangan la memandang hina orang yang mcm ni.klau korang bijak,pandai cuba korang masuk ke dunia diaorang.knape dorang cam tu,bukan "pengaruh" ok.korang cuba pikir,lau jd kat anak2 korang ke family korang ke.korang x rase malu ke cm dorg jd.korang tau x diaorang ni perlukan dorongan n nasihat dr masyarakat kite,bukan asik nk myumpah n menghina.dorang ni sebenarnya baik.so kita ubahlah diaorang ke jalan benar.klau nak generasi akan dtg kita hidup sehat n sempurna :) jangan kata diaorang teruk! nanti jadi teruk la mereka! tengok diri kita dulu cukup ke sihat manusia budiman. sekian

HEY! pkembgan tbaru!!

get this widget here